Molinaris arbeider involverer tverrfaglige og samarbeidsbaserte praksiser. I 2001 stiftet han Archivo Caminante (Vandre-arkivet), et visuelt arkiv bestående av virkelige og fiktive relasjoner mellom kunst og historie. I 2010 stiftet han sammen med kunstner Azul Blasetto et visningsrom for kultur og aktivisme kalt La Dársena_Platform for Thinking and Artistic Interaction i Buenos Aires. Nylige utstillinger inkluderer The Hotel (med Azul Blaseotto), European Center for Constitutional and Human Rights, Berlin, 2012; Espejos, Centro Cultural de la Memoria Haroldo Conti, (ex ESMA), Buenos Aires, 2012; The Chameleon, MDE11, Medellín, 2011; The Potosí Principle, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid, Haus der Kulturen der Welt, Berlin, og Museo Nacional de Etnografía y Folklore, La Paz, 2010–2011; og TransAktion – Sculptures of Transition, Weltecho, Chemnitz, 2008. Molinari bor og arbeider i Buenos Aires.